15 Eylül 2018 Cumartesi

Kiev'de Görülecek 10 Yer



Kiev dümdüz bir şehir olmasa da yürürken sizi yoran, sıkan bir şehir asla değil. Üniversite'de bir hocam şehri tanımak için gündüzünü, gecesini bir koklamak lazım derdi. Sezai Hocama sevgilerle deyip gündüzünü, gecesini yürüyerek gezdiğimiz Kiev için anlatılanların hepsini unutun. Sakin olun ve bir uçak bileti alın :)

Her yerde de okuyabileceğiniz o Goethe'nin ünlü sözünü ben de yazmazsam vallahi içimde kalır. "İçinde parklar olan şehirler gördüm ama parkın içinde şehri ilk kez görüyorum." demiş, ne de doğru tariflemiş. Türkiye'de görmemiz mümkün değil de gittiğim hiçbir avrupa şehrinde de böyle doğal parklar, yeşil alanlar görmemiştim.



Botanik Park :  burası orman gibi desem yeri var :)



Şevçenko Parkı



Pek çok caddeye, parka, mekana adını veren Şevçenko'dan bahsetmeden olmaz. Tabii ki futbolcudan bahsetmiyorum :) "Taras Grigoroviç Şevçenko, Ukraynalı şair ve ressam. Geride bıraktığı eserleri ile modern Ukrayna dili ve edebiyatının temeli olarak gösterilir. Şevçenko Rusça eserler de vermiş ve başyapıt olarak nitelendirilebilen resimler yapmıştır." diye bilgi notu girdikten sonra kaldığımız yerden devam edebiliriz.




St. Michael Altın Kubbeli Katedral





Kiev Altın Kapı



St Volodymyr's Katedrali







Maymunculara para kaptırmayın biz kaptırdık. Biriyle fotoğraf çekilelim derken üç oldular :))))



Besarabsky Market:Yerel pazarları gibi bir yer. Meyve/Sebze/Et/ herşey bulabilirsiniz.







Özgürlük Meydanı

Burayı sokak sanatçıları ve gençler asla boş bırakmadığı için iyi bir kare yakalayamadım, fotoğrafı internetten aldım.



St.Andrew Klisesi




Andrevski Yokuşu 
Buradan hediyelik eşya alınabilir.



Ulusal Opera Evi 




Ek Bilgi: Kiev Metro istasyonunun yaklaşık 105 metre derinlikte yer aldığını ve dünyanın en derin metro istasyonu olarak geçtiğini söylemeden geçmeyim. Sovyet döneminde sığınak olarak da kullanılması nedeni ile metro durakları yerin çok altına inşa ediliyormuş. Yürüyen merdivenler ile bazı duraklara 4-5 dakikada ulaşabiliyormuşsunuz.

Yukarıdaki haritadan gezmeye başlayınca 1 günde yarısı geziverdik. Sonunda ayaklarım ilk günden şişti ve acıdan duramıyordum ama sporcu spreyleri ne güne duruyor değil mi :))) her seyahatte yanımdadır, tavsiye ederim. Acı yok rocky gezmeye devam :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder